igen, újabb tv-s poszt következik, mit csináljak, esténként meg ha Greggel vagyok nincs nagyon érkezésem varrogatni meg tervezgetni, meghát a TV nagyon jó dolog... ma hivatalos megemlékezés nap van, nem tudom pontosan mié de itt is hosszú hétvége van, és volt egy kétnapos személyiségteszt a tv-ben, arról szeretnék most mesélni.
Az itteni "mindentudás egyeteme" szervezte, és arról van szó, hogy teljes egészében mittudomén hány évig megfigyelnek egy egész generációt, szerintem kb 10 éve kezdték, országszerte kiválasztott családokkal, letesztelik a szüleiket is és végig kisérik a gyerekek fejlődését. Valami olyasmi mint a cselekvés meg tárgy orientáltság teszt de alapvetően 5 alap tulajdonságot mérnek (Agreeableness, Openness, Conscientiousness, Neuroticism, Extraversion, nagyjából kb Empátia, Szellemi nyitottság, Tudatosság, Érzelmi stabilitás, Extrovertáltság). Végigveszik hogy ezek a tulajdonságok mit jelentenek, felnőtteken és gyerekeken is bemutatják pl mindenféle érdekes játékkal, hogy akik pl magas pontszámot értek el a tudatosság teszten, azok nem mennek ki a vonalból amikor szineznek, akik viszont ebben alacsonyak voltak, összevissza szineztek, viszont időre készen lettek. Vagy hogy egy magazin szerkesztőségében a kreativ szerkesztők voltak a legnyitottabbak, az értékesitők extrovertáltak, a logisztikával és az adminisztrációval foglalkozóknál a tudatosság dominált. Aztán persze megmutatják az összefüggéseket, pl akik magas pontot értek el tudatosságban, nyitottságban nyilván alacsonyabbat, hogy pl az érzelmileg instabilabbak betegesebbek is, a tudatosak a legegészségesebbek, a nyitottabbak dohányoznak, viszont az extrovertáltabbak gyakran szenvednek balesetet, gyakrabban sportolnak, és többet buliznak, ahogy öregszünk egyre tudatosabbak leszünk és egyre boldogabbak is, a fiúk tudatosabbak mint a lányok, általában az idősebb gyermek a nyitottabb, Skóciában és Walesben kevésbé kreativak mint Angliában viszont Nagy Britannia így is szellemileg a negyedik legnyitottab ország a világon, stb stb. Sőt, a gyerekekről visszamenőleg is megmutattak filmeket, ötévesen milyen volt, és most milyen lett, sőt, hogyan változtak pl válás, új családtag, új iskola hatására. Volt pl egy kisfiú akinek nem voltak barátai, nagyon intelligens volt és kreatív de senkivel se találta meg a hangot, aztán egy kreatív iskolába vitték és ott jobb lett, aztán volt egy másik kislány aki meg mindenben jól teljesített, fuvolázott, sportolt, rajzolt, de alig volt önbizalma, egy másik fiú akinek testi fogyatékos szájjalfestő művész volt az édesanyja és ő pl érzelmileg volt instabilabb, stb stb... bemutatták ezeket a kisfilmeket minden egyes alaptulajdonsághoz, voltak ezek a kifestős tesztek meg a kisfilmek a munkahelyekről is, de a kedvencem egy másik kisfilm volt, egy kisvárosról, asszem Harvey vagy valami ilyesmi volt, az a lényeg, hogy hetven klubja volt, a harangozóktól kezdve a bélyeggyűjtőkön át a kertészkedőkig, és ez a város összes lakosságának több mint kétharmada empatikusabb volt a brit átlagnál, több mint 80% pedig boldognak vallotta magát. Na erre varrjon gombot a mindentudás egyeteme.... szóval megvolt a nagy személyiségteszt, az open university honlapján amugy angolul tudók kitölthetik itten ni:
http://www.open2.net/childofourtime/2010/personalityprofile.html
(Én is kitöltöttem, 9es skálán extrovertáltság 5, empátia 7, tudatosság 2 (lol), érzelmi stabilitás 5, nyitottság 6. Sajnos a honlapon nem működik az összehasonlíó gomb pl, hogy saját generációmban ez mit jelent, lányok fiúk vonatkozásban vagy ilyesmi. Mindegy, ez a tv műsor szerint kreativ egyéniségre vall, már csak tehetség kellene és okés lenne a dolog :D dehát sebaj. türelem + idő = rózsa vagy mi. :D)
Na de a lényeg hogy ez amugy a közszolgálati tv műsora volt, a mindentudás egyeteme szervezte és egyáltalán nem úgy nézett ki, hogy egy randa öltönyös öregember magyarázott viszonylag érdekes dolgokat egy óriás előadó (!) teremben egy rakás unott, de okosnak lenni akaró hallgatóságnak, hanem egy rendes stúdióban, körbevéve a kisérlet résztvevőivel, kisfilmekkel, a kutatás eredményét érdekes animációval, olykor emberi grafikonnal ("akik extrovertáltak tartsák a piros lapot a magasba és jöjjenek a baloldalra", "az empatikusak rózsaszín esernyőt kapnak, azt nyissák ki"), stb stb, szóval érdekes volt, és ez nem jelentetta azt hogy nem volt komoly, mert egyáltalán nem tudománytalan, és ezt nem csak a pszichológiával lehet szerintem eljátszani, egész biztos vagyok benne, hogy a meteorológiával is lehet kisérletezni, és a matematikáról is lehet így beszélni, úgy tudom az ilyen mindentudás egyeteme projekt tömegeknek szól (és tömegekről is, ebben a személyiségteszt esetben), ezért nem kellene túlmisztifikálni, és szerintem semmi gáz nincs abban, hogy john tickle magyarázza a nyerőgépek matematikáját, végülis ez rengeteg kisgyereket vonz a brainiac versenyébe is, és gondolom ez a lényeg ha a jövő mérnökeiről van szó, vagy mi.
Szóval ez az egyik TV műsor amiről mindenképp be akartam számolni, a másik szintén a BBC-n van, az vállalkozós, egy üzletasszony (!) keresi Nagy Britannia következő nagy márkáit, többnyire létező vállalkozásoknak jó ez, de bármilyen jó ötletet komolyan vesz, és elindtja őket a termékfejlesztés útján, persze mindent maguknak kell csinálniuk, de konzultál velük és segít nekik ha arrl van szó hogy egy csomagolást kellene újratervezni, vagy ilyesmi, elviszi őket a szupermarketbe/játékboltba (kettőt láttam eddig, a kaját és a gyermekeknek szóló terméket, de gondolom lesz drogéria meg ruha üzlet is, remélem, arről nem akarok lemaradni, minden ilyen kategóriában két ötlettel foglalkoznak, de nem egymással rivalizálnak és nem csak egy győztes van), szóval megkérdi őket hova tennék a terméküket a polcon, megkérdik a vásárlókat a jelenlegi csomagolás alapján mit gondolnak róla, megvennék-e, stb... ez eddig a marketing. Aztán van a termékfejlesztés, ugyanis ha Mr Singh csili szószát, a Sáros Csizmák husit meg a gyerekeknek való felállítható otthon kertben játszható bunkert/sátrat majd a tesco meg ezek akarják árulni akkor ugye abból kb milliós tételben kéne juttatni, ahhoz pedig olcsó alapanyag kellene, a másik gyerek termék pl szuper egészséges cukormentes tejes joghurtos reggeli ital volt, egy házaspár csinálta, de a gyümölcsízűben pl nem volt igazi gyümölcs (amugy nem tudom akkor ez mitől volt 100% természetes akkor de ez más kérdés :D), de akkor ott a receptet is meg kellett változtatni, sőt, a tárolást is, fóliás palack a tetrapak helyett a gyümölcs miatt, stb stb, és végül az íze se lett olyan jó, így az nem jött össze. A bunkerkészlet két általános iskolai tanárnő ötlete volt, ahhoz is kínai alapanyagok kellettek végül, mert nagyon drága volt előtte, de végül megvalósult. Mr Singh az indiai hetventagű családjával a garázsban főzött csili szószt, kézzel válogatták a tv előtt a csilit, és helyi indiai éttermek vették meg tőle, végül újracsomagolták, menő designt csináltak neki, az ízen nem kellett változtatni, és jövőre kapható a tescoban, a tesco buyereikkel egyébként egyedül tárgyaltak, oda már nem ment be a segítő profi, és végül megnyerték őket mert igazi családi vállalkozás volt és jó volt a termék is. A Sáros Csizmák burgert is a londoni piacon árulták előtte, egy fiatal farmer házaspár csinálta őket kézzel, szintén sima alapanyagokból, na ott pl már csavaros volt a csomagolás mert ők eredetileg felcimkézett zacsiban árulták a piacon, de a grafikusok ablakos dobozba tették hogy az úgy szebb, végül a szupermarketnek és a vásárlóknak pont az nem tetszett, de azért szeretnének velük együtt dolgozni, de persze nekik kell megszervezni, hogy fogják továbbra is kézzel gyártani a tesconak a tizmillió burgert.
Nahát ez van, az angolok szeretik a bevásárló utcáikat, mindegyik ilyen hagyományos üzlet, érdekes, hogy a divatban is ez van, Európa többi részén szinte alig vannak üzleteik és a többi európai divatáruház sincs nagyon itt jelen (a legnagyobb bánatomra, bár a promod legalább webshop formában létezik, így a legfontosabb azért megvan), azért hihetetlen ez az üzleti kultúra, meg kellene szoknom persze ha itt akarok énis vállalkozni, de azért még mindig leesik az állam hogy ez mennyire egyszerű, bár lehet hogy az első műsorből is meg lehet ezt érteni, a két fenti tv műsor tanulsága valószínűleg összefügg egyébként, kommunikáció + rózsaszín esernyő + hetven klub = sikeres üzlet + sok pénz, vagy valami ilyesmi.
Na mindegy, már megint rájöttem hogy kurvajó helyen vagyok, ugyhogy igyekszem.
Addig is itt van néhány reklám, előszöris két társkeresőé mert olyan jó romantikus tavaszi idő van:
EZ a kedvencem annyira jóóó
Még ezt is szeretem, nem annyira jó, de azért cuki:
Aztán van még mobilos:
Ennek a cégnek amugy az összes reklámja nagyon jó, itt az újabb:
Akkor a végére meg legyen itt egy mókás a Marstól, ez lehet hogy Magyarországon is van:
Megnéztem a reklámokat és nekem az emberi alakzatos tetszik a legjobban. Kár,hogy nálunk a német reklámból van sok. Most nincs is semmi izgalmas reklám, csak unalmas. Nálunk a szöveg a lényeg, az "üzenet". Pedig bármily hihetetlen a magyarok is képekben glndolkodnak, és képeket hívnak elő emlékezéskor. Na, de mi ezt se úgy csináljuk, mint a világ! Igaz, hogy nem sikeres, de legalább magyar. Kategória a javából! Éltalában a középk-kelet európai lassan bármilyen felmérésben ez az utolsó helyeket jelenti. Van értelme szembe menni mindennel, hiszen a tanulás, alkalmazkodás nem nekünk való, mármint magyaroknak. Hát de ne panaszkodjak már, mint valami magyar! Szóval jók ezek a reklámok. Nekem még mindig a világítós birkanyájas viszi a prímet!
ReplyDelete