Wednesday, 29 September 2010

no meg egyet

no sokat posztoltam mar itt reklamot de van itt meg egy amit nagyon szeretek, ez is kozszolgalati jellegu, az olvasast nepszerusiti.

az ertelmiseget latjuk amint mindenfele idoben, terben es mufajban olvasnak es ez nekem nagyon tetszik.

egyreszt mert van kampany az olvasas nepszerusitesere, masreszt pedig az olvasas az sokszinu, van benne bulvarlap is, meg minden. itt az is van ugyanis, hogy az izles, a velemeny szabad, nincs itelet, es egyetemes igazsag, es teljesen mindegy mit olvasol, legyen az online vagy nyomtatott, a lenyeg hogy ertsed.

szerintem ez az igazi szabadsag, a mentalis, ebben tudunk egymassal egyutt elni legjobban, mert ebben nincsenek kenyszerek, foleg nem bizonyitasi vagy hovatartozasi kenyszer, nem vagyunk sznobok, individuumok vagyunk es mindenbol valogatunk, attol fuggoen ami erdekel minket, es mindezt mi hatarozzuk meg es nem ez hataroz meg minket.

szerintem nagyon fontos hogy ezt az uzenetet minden olvasni es gondolkodni tanulo emberben megerositsuk, es ezert is szeretem ezt a reklamot.

1 comment:

  1. Nagyon szuper! Nálunk is volt kezdeményezés a "hagyd el a könyvet" akió, még a jazzyben is hírdették. De valahogy az üzenet nem tetszett, hogy "el kell hagyni" egy könyvet, azaz nem vigyázok rá. A másik, hogy más által kiválasztott könyv. Ok, akkor nem viszem el,de amúgy mi van, ha esik, és egyáltalán. De az ötelt, hogy valamit tegyünk az olvasásért az jó. Na meg ugye, mi van , ha valaki nem adja tovább, és enm helyette másikat, hogyan indul újra, stb. Viszont a tévében sosem láttam olyan reklámot, hogy olvassál! Nekem az üzenete az is volt, hogy a tudás megszerzéséhez kell az olvasás pl. nyelvtanulás a buszon. És az is angyon jó volt a filmben, hogy azt mutatta be, hogy ez senkit nem zavar, lehetek akár én is, lényeg hogy használjam! De az is tetszett, hogy minden végig mint a buévártól a laptopon át, az interneten, CD-én, és minden egyeben keresztül bemutatta, hogy olvasásható, szórkazásra és tanulásra is jó. Kortól, nemtől függetlenül és szabadidőben, pubban, ágyikóban, motoron, parkban, utazáskor stb. Nagyon jó reklám, szép képekkel, és jó üzenettel. Jó dolog, hogy van ilyen! Nálunk iró olvasó találkozó van, az értelmiségnek (sznobéknak, elnézést) az iró (szinész) felolvas, nézünk, hallgatunk, elmélkedünk, megoldjuk a világ dolgait, tapsolunk, haza megyünk, aztán vagy elolvassuk vagy nem, és bekapcsoljuk a tv-t. Mi nem cselekszünk, hanem passzívan engedjük az információ áramlását, és az információra bízzuk, hogy megmarad-e bennünk vagy sem. Ha lehet ezért sem teszünk, hogy többek legyünk, hiszen mi eleve azok vagyunk,mindenki más csak utánunk van! Kivéve az írót, aki felolvas, vagy nem, mert, ha nem elég művészies (lehet érteni mit ír), akkor nem is olyan népszerű. Hát ilyen az amikor a külsőségekből rakjuk ki az értékrendünket. És olyan, amikor a belső értékekből, olyan, mint ez a reklám film! És a szép benne, hogy reklám!

    ReplyDelete